Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!

 Evet bu bugün bana oldu ve Humira'yı bugün itibariyle bırakma sürecine girdim. 🧿✊ Doktorum hem son kolonoskopim, biyosim ve renkli mr sonucumla ilgili Crohn olduğunu bilmeseydim bu gördüğüm raporla sana Crohn teşhisi koyamazdım dedi. Ve biz bugün yani 18 Eylül 2023 saat 12.00 itibariyle Humira kullanımımı belirsiz bir tarihe kadar sonlandırdık ve işin şaşırtıcı yanı şu ki başka bir ilaç da kullanmıyor olacağım bu sürede... Eğer her şey yoluna giderse 10 yıldan uzun zamandır, ilk kez hiç ilaç kullanmadığımı bir döneme giriş yaptık. Bu konuda endişeliyim, fakat bu sürede sık sık Kalprotektin için örnek verip kontrol edileceğim ve eğer pozitif yönde bir eğilim görülürse yeniden hıphızlı bir şekilde tekrar doktorum Humira'yı başlatacak. Endişeliyim ama umutluyum...

Yorumlar

  1. Merhabalar eşim 25 yaşında ve crohn hastası 3 yıllık ilaç kullandı ve bıraktı şuan ara ara gece ağrıları oluyor aşırı derece olduğunu söylüyor yemek yediği gibi yarım saat içinde lavaboya gidiyor küçük bebeğimiz var çok endişeliyim hastaneye kontrole gitmesi gerekiyor ama zorlayamiyorum onu söz verdi ay sonu gideceğiz ne tür yiyecekler yemekler hazırlamalıyım neyleri yemesini engellemeliyim yardımcı olur musunuz lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Elif hanim kusura bakmayin gec cevabim icin, keske hemen doktoruyla iletisime gecse. Agrilari olmasi iyi bir gosterge degil. Benim bu surede neredeyse her ay "calprotectin" adinda bir testle hastaligimin gidisati kontrol ediliyor. Yiyecek herkeste farkli ama ben laktozla olan iliskimi tamamen kestim, agrim yokken de artik tuketmiyorum. Kombucha, kefir gibi probiyotik yiyecekler cok yardim ediyormus gibi geliyor. Saglikli beslenmeye ozen gosteriyorum, baklagillerle arami pek toparlayamadim azar azar tuketiyorum. Lifli sebzeleri de ayni sekilde ama yine de tuketmeye calisiyorum ki dengeli beslenebileyim. Bunun disinda da takviye vitamin, mineral kullaniyorum. Ama bunlar benim yaptiklarim yalnizca, bilimsel bir yani yok.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından