Sakladığınız Sürece Rezil Olacaksınız

Ben crohn'u tanımak için çok mesai harcadım. Tanımak, anlamak çok zordu; hiç bitmeyecek sandığım çok an oldu. Ama çok şükür sonunda doğasını az çok çözebildim; ne zamanlar durum tehlikeli olacak, ne zaman gayet iyiyim artık az çok seziyorum. Eğer barsaklarım o akşam kendince hareketlenmişse bunun sonu ishal, bunun bir adım ilerisi ataktır biliyorum. Bu aşamada yediklerime çok daha fazla dikkat ediyorum. Genel olarak olabildiğince cevizden, patlıcandan, tavuktan, mısırdan, kepek ekmekten uzak duruyorum ama bazı zamanlarda ben de kaçamaklar yapıyorum ve işin sonu kötü bitiyor; bir iki gün kendime gelemiyorum.

Bu hastalığı bu haliyle böylece kabullendim ben artık ve tüm gereklerini yerine getiriyorum. Bunların başında hasta olduğumu kabullenmek, sonrasında da kendimi zor durumda bırakacak şekilde yaşamamak geliyor. Yani özellikle yakınlarımda bir lavabo bulunduruyor, hatta eğer gerekiyorsa engelli lavabosunu kullanıyorum; açıklama yapmam gerekiyorsa da 'ben bağırsak hastasıyım' diyorum. Örneğin çoğu zaman arkadaşlarla sohbet esnasında acilen lavaboya gitme ihtiyacı hissedebiliyorum ve bunu onlara açıkça söylüyorum; çünkü onlara saygısızlık yaptığımı düşünmeleri, hastalığımı açıklamaktan daha az utanç verici geliyor.

Bu hastalıkla ilgili o kadar çok araştırıyorum ki, hali hazırda Amerikada yapılmakta olan deneyi bile takip ediyorum; eğer ihtimal bile çıkarsa koşarak gideceğim. Hastalığı yönetebilmek için bu linkten de faydalanıyorum, reddit gibi yabancı websiteleri de takip ediyorum. Çünkü benim sağlıklı olmamdan yada bu hastalığı bana zarar vermeyecek şekilde yönetmemden daha güzel ve daha doğru bir şey yok. Eğer bu hastalığı kabullenirseniz, onunla yaşamakta daha az sıkıntı çekersiniz diye düşünüyorum.

Yorumlar

  1. Bilgecigim Merhaba nasılsın ? Dışkı nakli hakkında ne düşünüyorsun merak ediyorum açıkçası .kendine çok çok iyi bak öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur aklımda uygun bir vakit bekliyorum daha detaylı araştırmak için. Biraz araştırdım bence denemeye değer tehlikesi de yok ama gerçekten crohn üzerinde hiç denenmemiş şuana kadar çok büyük umutlar bağlamamak lazım...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından

Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!