Anti TNF Kullanmaktan Nasıl Kurtuldum


Benim aslında bu hastalık süresince 2 küçük mucizem oldu 1.si kefirdi çünkü 2.si henüz hayatımda değildi o zamanlar. :) Hastalık hakkındaki detaylı geçmişimi şu ve bu yazılardan öğrenebilirsiniz ama son durum şöyleydi; ben ilaçları kullanmayı reddetmiş ve hepsini çöpe atmıştım ama son zamanlarda da kendimi kötü hissettiğim süre ciddi oranda artmıştı ve doktora gittiğimde öğrendim ki atak dönemi başlamış ve ciddi seviyelere ulaşmış. Doktorumun son cümlesi "ilaçlarını biraz kullan 2 hafta sonra tekrar gel ve artık ajanlara başlayalım" idi.




Ajanlar deyince başta sempatik geliyor ismi. Hastalığımın ilk zamanlarında doktorum bu ajanlardan (kendileri Anti TNF (bomba ismi gibi) ler olarak da bilinir) bahsetmişti; bunların iğne olduğunu ve 1 ay yada 15 gün gibi aralarla vurulduğunu söylemişti. Daha net bir çözüm olduğundan da bahsetmişti ve ben senelerce neden bu ilaçları kullanmadığımızı düşünüp durmuş ama hiç nedenini araştırma zahmetine girmemiştim; ta ki 15 gün sonra başlayalım sözüne kadar. Önce Türkiye'deki siteleri araştırdım, aman Yarabbim nasıl velveleci bir milletiz biz öyle... O kadar çok şey yazıyor ki hala hatırlayınca gözlerim doluyor. İlaçların vücudunda kırmızı ağrılı bölgeler bıraktığını yazanlar, ilacın ne kadar yaktığından bahsedenler, bacaklarını bir süre kullanamadıklarını söyleyenler, göbekten kendim yapıyorum diyenler, aaaa o göbekten yapılmazdı ki napıyorsunuz diye tepki verenler ama en çok da öncesinde ve sonrasında ne kadar çok eziyetler çektiklerinden, yan etkileri yüzünden hayatlarının durduğunu söyleyen insanlarla doluydu. Yazılanları ben ayrı bir yerde okudum, nişanlım zaten benden önce araştırıp okumuş telefonda iki gözümüz iki çeşme ağladık. Sonra yabancı sitelerde araştırdım; Reddit'te okadar çok başlık vardı ki bu rahatsızlık ile ilgili gözlerime inanamadım. Sonra bir de orada yazılanları okudum; onlar bizim gibi yaygaracı değillerdi, rahatladım. İnsanlar çektikleri yan etkilerden ziyade ilaçların olumlu anlamda crohn'larını ne yönde etkilediğini anlatıyorlardı. 

Dahası oradan öğrendim ki benim crohnum ile bir çok kişinin Crohn'u da birbirinden farklıymış. Sonrasında doktorlarımdan birinden öğrendiğim kadarıyla Crohn'umuzun da çeşitleri varmış ve benim ki çok az insanda olan bir modeliymiş. Ne kadar özel bir insan olduğum tescillenmiş oldu böylece. :D Dahası bu kullanılan Anti TNF ilaçların yan etkilerinden birinin diğer iki türün etkisini azaltırken benim Crohn modelime dönüştürdüğü (yani örneğin kalın bağırsağın sonunda ise ve fistül problemi varsa bu problemi azaltırken benimki gibi ince bağırsakta gerçekleşen kendini döndürerek daraltan modele dönüştürdüğü). En kötüsü de ameliyat hiçbir şekilde çözüm değil. Bağırsakları tamamen alsanız bu sefer organlara dadanıyormuş, arkadaş. Tabi bir de bendeki durum var havayla temas eden bölge yapışıyor. Benim crohnumun olduğu bölge daha önce ameliyat olduğum yerden itibaren başlıyor ve kendisi karın duvarıma yapışmış. Bu yüzden hapşırdığımda, esnediğimde bile canım acıyor...

Hep kötü bölümleri anlattım asıl anlatacağım şey Anti TNF kullanmaktan nasıl kurtulduğum, mucizelerim yani. Aradan 2 hafta geçtikten sonra da ben müsait olamadım 1 ay sonra ancak doktoruma gidebildim ve doktorum şok oldu değerlerimi görünce. :D Sürpriz değerlerim düşmüş, kan değerlerim de hiç fena değil Anti TNF'ye gerek yok ASACOL'e devam dedi. Ama benim asıl 2 mucizelerimden bir tanesi nişanlımdı, diğeri de kefir. :) O ilk hastalandığım değerlerimin çok yüksek olduğu dönem babamın vesilesiyle Türki Cumhuriyetlerden birinden (sanırım Türkmenistan'dı) kefir canlısı getirttik (Kefir canlısı diyorum ben ona çünkü marketlerde satıldığı gibi toz değil bizimki baya karnabahar gibi fotoğrafta görebilirsiniz).


Neyse ben bu kefiri her gün düzenli olarak yeniden içmeye başladım (uzun bir süredir kullanmayı bırakmıştım) her geçen gün o beni biraz daha toparladı ve değerlerimi düşürdü. Bu birinci mucizem oldu. Elbette kefir tek başına yeterli değil biraz da insanın hayatında en azından bir şeylerin huzurlu ve mutlu olması gerekiyor ki bu benim için binlerce şükür ki nişanlım oldu. Biz bu süreci birlikte en güzel şekilde atlattık ve değerlerim düzeldi. O yüzden etrafınızda sizi huzursuz edecek şeyleri olabildiğince en aza düşürün çünkü hepsiyle bir tanecik kefirle baş edemezsiniz. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından

Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!