Covid-19 Döneminde Anti-TNF Kullanan Bir Bağırsak Hastası Olmak

Bugün huzurlarınıza iç açıcı bir haberle gelmenin mutluluğunu yaşıyorum aslında. Pandemi süreci aylardır devam ediyor ve özellikle immün sistem baskılayıcı kullananlar olarak bizler zor zamanlar geçirdik ve hala geçirmekteyiz. Daha 5 gün önce artık anksiyeteden mi neden bilmiyorum daha önce Crohn ameliyatı geçirdiğim bağırsağımdaki bir bölge tıkandı. Acile gitmek durumunda kaldık çünkü ağrısı dayanılır gibi değil; fakat yaşadığım gerginliği ve korkuyu tahmin ediyorsunuzdur. Şimdi "her şerhde bir hayır" vardır diyorum ve sebebini açıklıyorum.

Benim bağırsağım tıkanınca doktorumla iletişime geçtik ne yapalım diye, o arada da konuşurken şöyle bir bilgi öğrendim; "Humira kullanan hastalar Covid-19 risk grubunda değil." Dahası anti-tnf ilaçları dünyanın başka yerlerinde Covid-19 tedavisi için kullanılmaya başlanmış. Şuan daha çok deneme halinde ama semptomları iyileştirdiğine dair bir çok çalışma varmış. Bunun üzerine ben de bir doğrulama yapmak istedim acaba ben ilgili makaleler bulabilir miyim diye; gerçekten de var. Hatta Çin'de tedavi için Remicate, Humira benzeri ilaçların kullanıldığını okudum. Yani; söyleyeceğim o ki önlemleri salmamaya devam fakat artık anksiyeteden delirmemize gerek kalmadı. Bu da tüm adalimumab ilaçları kullanan IBH'lere müjdem olsun.

Yorumlar

  1. Merhaba ben de 2015 den beri chron hastasıyım malesef.. bisey sormak istiyorum biraz endişeliyim de bu konuda..1 aydır makattan kanama var :( siz hic böyle bisey yasadınız mı? Haftaya kontrole gidicem yine mecbur kolonoskopi olacak sanırım ama buraya da yazmak istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanama yaşadım evet diğer yazılardan birinde de anlattım yanlış hatırlamıyorsam.

      Sil
  2. Merhabalar yarın ilk humira dozumu almak üzere hastaneye gideceğim fakat doktorlar herhangi bir gribal enfeksiyon geçirdiğim takdirde hastaneye bildirmem gerektiğini ve ona göre önlemler alınması gerektiğini sıkı sıkıya tembih etti. Okumuş olduğunuz kaynağı paylaşma şansınız var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yazıyı kaydetmemiştim bir yere, tekrar arayacak da vaktim yok malesef, ama Google Scholar'dan bulmuştum ararsanız bulacaksınız zaten birden çok yazı var.

      Sil

  3. Meraba ben 29 yaşında yaklaşık 1 yıldır tanılı (ama şikayetleri 5 yıldır artarak devam etmiş) crohn hastası bir sağlık çalışanıyım. Geçen yıl ekimde ileus geçirmem ve ameliyatsız yırtınca direk endo kolon yaptırdım ve crohn hastası olduğumu öğrendim. Bu yaz atakların artması ve kilo kaybı olması ile doktora başvurdum ve barsakta belirli bir bölge de ciddi bir darlık olduğunu öğrendim. Bunun beni ilerde ameliyata götüreceğini duyunca çok üzüldüm. Zira genel cerrahiye danıştığımda bana crohn hastalarında ameliyata çok sıcak bakmadıklarını ne olursa olsun iyi bir gastrolog bulmamı son çare olarak ameliyat düşünülmeli dediler. Bu süreçte kendi çalıştığım hastane dışında 2 3 doktorla direk ve online görüşmeler yaptım. Oradaki doku öldüyse mecbur ameliyatla alınması lazım diyen oldu. Zihnim bulanmış ve çok umutsuz vaziyetteydim. En son gittiğim doktorun bilgilendirmesi ve ameliyata karşı korkumu anlaması büyük bir şans oldu benim için. Mr enterografide dokunun fibrotik yani ölü olma ihtimali yazıyordu. Yine de tıpta 2+2 4 değildir bakış açısıyla humirayı denemeliyiz dedi doktorum. Bugün ilk 4 dozu aldım. Biraz baş dönmesi ve midem bulantısı yaptı.umarım tüm yan etkilerine rağmen olumlu bir sonuca götürür beni
    Bu arada fonksiyonel tıpla tanıştım. Beslenmenin öyle büyük bir etkisi var ki öğrendikçe aydınlandım. Gluten süt ve süt ürünlerini hayatımdan çıkardım. Meyve sebzelerin suyunu içiyorum. Direk yemekten kaçınıyorum. Covid sürecinde bu yazıya denk gelmek rahatlatıcı oldu ama göğüs doktoru bana bu ilacın enfeksiyona yatkınlığı artırdığını çok dikkat etmem gerektiğini söyledi.
    Dilerim herkes şifasını bulur. Sizin hikayenizi dinlemekten mutluluk duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba göğüs hastalıklarıyla ilgili çok çok haklı bu yüzden kalabalık toplu taşımalara binmememi tembihliyor doktorum her seferinde. Humira, spor ve sağlıklı beslenme benim hastalığımı topladı daha önceki yazılarıma bakarsanız ameliyat olduğumu da görürsünüz. Eğer kaçınılmazsa yapacak bir şey yok ama sonrası da dünyanın sonu değil.

      Sil
  4. Merhaba, ben de bir senedir süren karın ağrısı ve yaklaşık 4 yıldır süren kabızlık şikayeti ile doktora gittim. Beni en çok rahatsız eden kabızlık ve sürekli devam eden gaz şikayeti. Kolonoskopi işlemi yapıldı. Bağırsak tüberkülozundan şühe ettiler gecmişimde tüberküloz geçirdiğim için. Pcr testi yapıldı ancak o da negatif çıktı. Yani tüberküloz değilim. Geriye chron hastalığı kaldı. Doktor bana pcr test sonucu negatif çıkarsa yine tüberküloz ilacı kullanırsın dedi. Merak ettiğim chron hastası isem neden tüberküloz kullanıyorum? Bu benim hastalığımı ilerletmez mi? Lütfen yardımcı olur musunuz kafayı yemek üzereyim. Yarın tekrar doktorla görüşeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba biraz geç kalmış bir cevap oldu kusura bakmayın. Ama geçmişinde Tüberküloz geçirenlerin PCR'ları negatif çıksa da sanırım hala türberkülozun gizlenme ihtimali sebebiyle doktorlar tercihen ilaç kullandırabiliyorlar çünkü yine bir doktorumun yorumunu aktarıyorum; "tüberküloz ve crohn tutulum yerleri ve şekilleri açısından birbirlerine çok benziyor".

      Sil

  5. Hangi doktora ameliyat olduğunuzla ilgi bilgi verebilirseniz ve hastalığınızı takip eden Doktoru söylerseniz çok memnun olurum.buraya yazmak istemezseniz instagramda @betcet.5 isimli hesaba yazarsanız memnun olurum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ameliyatımın üzerinden yıllar geçti bir gastroenteroloji cerrahı olan Musa hocaya ameliyat olmuştum fakat soy ismini hatırlamıyorum. Ankara'da Yüksek İhtisas hastanesinde takip edildim o dönemde.

      Sil
  6. Merhaba. Nişanlım yaklaşık bir yıldır crohn hastası. Humira kullanıyor. Covid aşı sırası geldi doktoru yaptırabilir dedi ancak tereddüt ediyoruz. Siz yaptırdınız mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba doktor kontrolünde ilerlemekte fayda var. Fakat bana doktorum hangi aşı gelirse gelsin aşı sıran geldiğinde olmalısın dedi. Uluslarası bir firmada çalıştığım, seyahat gerekliliklerim olduğu için Avrupa'nın kısa vadede de olsa Biontech aşısı olanları kabul edeceği gibi dedikoduları düşünerek ben Biontech ilk dozumu oldum. Nişanlınızın kararını ve sürecini merak ediyorum. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından

Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!