Crohn Hastasına Doktor Bulma Rehberi

Merhaba son zamanlarda doktorumun adını soranların sayısı arttığı için bu postu yazmam gerektiğine karar verdim. Çünkü benim size hangi şehirde yaşadığınızı ya da ekonomik durumunuzu bilmeden doktorumu ve hastaneyi söylemem bana bir miktar yanlış gibi geliyor. Fakat bu postta kısaca sürecimi ve fikrimi dile getireceğim.




Üniversitede okurken bana tanı koyan doktorum talihsiz bir şekilde vefat ettikten sonra ne kadar gastroenteroloğa gittiysem bir şekilde benim hastalık seyrimde bir hastayla ilgilenmek isteyecek bir doktor bulamadım. Bunların arasında Crohn hastalığıyla ilgilenmediği için aslında pratik anlamda bilgisi olmayanlar ve çok lüks özel hastanelerde hasta baktığı, özel sağlık sigortam olamadığı ve zengin de olmadığım için bana bakmayı kabul etmeyen uzman doktorlar bulunuyor. Diğer postları takip ettiyseniz görmüşsünüzdür; çok zor bir anda kendi doktorumla tanıştım. Üzerinden 2 yıl geçtikten sonra geçenlerde samimi bir sohbet anında aslında benim durumumda bir hastayı sahiplenmek için çok yoğun bir döneminde olduğunu ama beni acil odasında o halde görünce kıyamayıp üstlendiğini söyledi. Kendisine ne kadar teşekkür etsem az... Fakat konumuz bu değil. Biz kendisiyle tanıştığımızda İstanbulda bir devlet hastanesinde çalışmaktaydı ve ben yaklaşık 1 yıl boyunca o devlet hastanesi üzerinden tedavi gördüm. Daha sonra özel bir hastaneye geçti ve her ne kadar evden kmlerce uzakta da olsa yeni bir doktor serüvenine kapılamayacağım için hala kendisinin hastası olarak tedaviye devam etmekteyim.

Tüm bunları size bir miktarda olsa genel hatlarıyla bir Epikriz niyetiyle verdim. Size tavsiyeme gelecek olursak eğer çok zengin değilseniz, başlangıçta yaşadığınız yere yakın ve devlet hastanesinde bir doktor bulmanız. Çünkü Crohn'un atak anları uzun süre hastanede yatmayı gerektirebiliyor; dahası bir atak anında trafiksizken yarım saat uzaklıkta bir hastaneye gitmek insana sinir krizleri geçirtiyor. Geçtiğimiz günlerde Crohn atağı olduğundan şüphelendiğimiz bir süreç geçirdim. Hastaneye gitmeden önce eve yakın bir hastanede serumla ağrı kesici verdiler ki akşam trafik saatinin geçmesini bekleyebileyim. Daha sonra yola çıktık ama o yarım saat bir ömür gibi geldi ve 1 hafta hastanede yatmam gerekti. Hemen her gün litrelerce serum verdiler çünkü ağrı kesiciyi durdurdukları anda benim dayanılmaz ağrılarım başlıyordu. Günlerce damardan beslediler, ameliyatın ucundan döndüm. Hemen her gün MR vs çekildi ve bu bahsettiğim hastane özel bir hastane olduğu için taburcu olduğumda ödediğimiz rakam bir kaç aylık asgari ücretti.

Bir diğer açıdan sağlıklı bir insan gibi yaşayabildiğim 2 yıllık bir süreç içerisindeyim. Fakat her 3 ayda bir gidip Humira iğnesini yazdırıyorum. Bunun için öncelikle kendi doktoruma daha sonra bir iç hastalıkları doktoruna ve göğüs doktoruna görünüyorum. Hepsinin imzasını aldıktan sonra Humira için özel hazırlanan rapor ve reçete ile eczaneye gidip ilacı alıyorum. Şimdi bunun sürecin her 3 ayda bir özel hastanede yürütmenin getirdiği yük az buz değil. Amacım hastanenin ücretinden vs yakınmak değil; durumu en gerçekçi haliyle özetleyip size olası iki senaryonun resmini çizebilmek. Bu yüzden   size yine yeniden tavsiyem evinize yakın bir devlet hastanesinde Crohn ve ülseratif kolit hastaları olan bir doktor bulmanız.

Son olarak biz kronik hastalığa sahip insanlar için zor bir zaman şuan kendinize doktora gerek kalmayacak şekilde çok dikkat etmeye çalışın. Özellikle beslenmenize çok ama çok dikkat edin.

Not: Son olarak sık sık belirttiğim gibi ben asla bir doktor değilim. Bunlar kişisel tecrübelerim ve tavsiyelerim. Sevgiler...

Yorumlar

  1. Merhaba. Instagram adresiniz varmı sizi takıp etmek istiyorum. Benimde kardeşime crohn teşhisi koyuldu:( zor süreclerden geciyoruz.. 1 aydır kortizon kullanıyor. Humira igne başlanıldı. Kortizından kafası şişiyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba galsaway diye bir hesabım var takip etmek isterseniz. Zaman zaman orada da paylaşıyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından

Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!