Crohnlunun Vitamin İhtiyacına Çözümler

Merhabalar,

Crohn Demek Vitamin Kaybı Demek başlıklı yazımda Perfectil isimli bir vitamin aldığımdan ve eğer işe yararsa da yaramazsa da bilgi vereceğimden bahsetmiştim. Bende gerçekten işe yaradı. Saç dökülmesinden ne kadar şikayet ettiğimi yakınlarım iyi bilirler; kuaförlerin "ince telli senin saçların uzun tutma dökülür" demesi üzerine o yüzden zannedip kısacık kestirmişliğim bile vardır. Neredeyse kel kalmanın eşiğinden döndüğüm de...
Yada tırnaklarım o kadar çok kırılıyordu ki birazcık bile uzatamıyordum, bırak uzatmayı kısayken bile parçalanıyor, oraya buraya takılıyordu sinirimden ölüyordum. Sonra İngiltere'de yaşayan Crohn hastası bir arkadaşım Perfectil'i önerdi, doktoruma danıştım vitamin olduğu için kullanmamda bir sakınca olmadığını söyledi. Türkiye'de forumlara şöyle bir baktığımda iyi diyen de "ne işe yarayacak bu içinde keratin bile yok" diyen de. Kulaklarımı tıkayıp, kendim denemeye karar verdim ve sonuç gerçekten güzel oldu. Saçlarım artık dökülmüyor. :)  Ben Perfectil kullanıyorum ancak siz Perfectil değil de başka bir deri, saç ve tırnak için vitamin içeren bir vitamin ilacı kullanabilirsiniz.

Şuanki durumumun iyi gitmesi üzerine bir arkadaşımın da sözünü tutarak B12, Demir ve D Vitamini desteği alacağım dışarıdan. Çünkü ne de olsa Crohn demek vitamin kaybı demek, yediklerinden yeterli besini alamaman demek. Ayrıca yine o arkadaşın söylediğine göre yaşlı crohn hastası bir kadına düzenli D vitamini verdiklerinde, crohn kaynaklı sırt ağrısının geçtiği görülmüş.

Son olarak mutlaka düzenli ve mümkünse yoğun olarak spor yapmaya çalışın. Ben de henüz başarılı olabilmiş değilim ama sporun crohn'a katkısının müthiş olduğunu yapan bir çok kişiden duyuyorum. Şimdilik benden bu kadar.

Yorumlar

  1. Bilge hanım bana ulaşabilir misiniz mümkünse bende crohn hastasıyım devlet memuruyum.

    YanıtlaSil
  2. Cok gecmis olsun.Sizin su anda tedaviniz hangi ilaclarla devam ediyor acaba paylasirsaniz memnun olurum.baska vitamin ne kullaniyorsunuz.multivitamin alimi nasil olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar hanım merhaba, şuan sadece Asacol kullanıyorum (1-2-1) şeklinde. Bir de Perfectil kullanıyorum. Multivitamin almanız aslında bence iyi olur, ben kefir kullandığım için ekstradan multivitamin alma ihtiyacı duymuyorum çoğunlukla ama almakta fayda var diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Ben 8 yil pentasa ile idare ettim.imurana baslatti doktorum ve iki hafta sonra atak gecirdim.kortizon basladi 32 mg hizli iyilisme icin.Imuran da beni cok etkiliyor ama devam etmelisin dedi doktor.Bu yeni bir ilac mi acaba doktorunuz kimdi.istanbulda mi yasiyosunuz.Balik yagi ve d vitamini aliyormusuniz.ben vitamin kullanmiyorum.Doktorlar bu konuda uyarmiyor hata mi yapiyorlar acaba.cok tsk ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Pınar, imuranla ilgili seni o kadar iyi anlıyorum ki yazdıklarını okuyunca içim cız etti, kendi hallerimi hatırladım. İmuran'dan nefret ediyorum, beni inanılmaz etkiliyor. Doktorum bana da İmuran'ı önerdi önce ama ben reddettim, hayata devam edemiyorum İmuran kullandığımda beni çok etkiliyor dedim ve sebeplerini açıkça söyledim o da o zaman Asacol başlayalım dedi, sanıyorum yeni bir ilaç bu. Asacol ile birlikte bir de antibiyotik kullandım 1 hafta, sonra baya toparladım ve asacolle devam ediyorum. Bence D vitamini, vitamin almakta fayda var çünkü zaten yediklerimizden yeterli vitamin alamayıp zayıf düşüyoruz çoğunlukla. Açıkcası ben vitamin aldığımdan beri çok daha iyi hissediyorum kendimi. Doktorumun ismi Hüseyin Demirsoy, kendisi Sakarya'da özel bir hastanede çalışıyor ama ben İstanbulda yaşıyorum. Eğer gidebilme şansınız varsa, tavsiye ederim. Kendisinin babam kadar emeği vardır üzerimde.
      Çok geçmiş olsun.

      Sil
  4. Tekrar tskler:)pentasa sana yetmiyor diyince mecbur kaldim ama evet cok etkiliyor zaten cok zayif da bir bunyem var.Asecol u biraz arastiricam ben de doktoruma sorayim diyrm ama cogu isine karisilmis gibi algilayip hoslanmiyor.Doktor yaklasimida cok onemli bizim gibi hastalarda.Ben cok memnun degilim ama alaninda iyi oldugunu duydugumn icin gidiyorum.Mekanik bakiyorlar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendiminkinden çok memnunum açıkcası, benimle gerçekten iyi ilgilendi her zaman. Zorda kalırsan, en azından gidip görüşebilirsin kendisiyle.

      Sil
  5. Bilge hanim size acil ulaşmam gerekiyor, maillesme şansımız var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresinizin postun altına cevap olarak yazarsanız ben size ulaşırım. (yayınlamam)

      Sil
  6. Merhabalar,
    Benimde tuzum bulunsun.
    Açıkcası doktorum tedaviyi bana ilk olarak direk imuran, asacol ve bemiks ile başlattı ve ben herhangi bir sıkıntı yaşamadım ilaç hususunda ama ben çok fazla su içen bir insanım günde 2-3 litre suyu çok rahat içiyorum belkide vücuttan daha hızlı atılıyordur bu yüzdendir.
    Yaklaşık 1 Yıldır bu hastalığa sahibim.
    Diğer noktada direk bir atak geçirmedim fakat bir süre sonra ilaçlardan sıkılıp 10 gün içmediğimde en başa döndük (: Kolonoskopi + Kortizon.

    Bu hastalık sahipleri için benim tavsiyem ilaçlarınızı aksatmayın yoksa bir sonraki ateşlenme bir öncekinden daha kötü oluyor.

    Bunlar dışında benim bir sorum olacaktı genel olarak fistül için hangi ilaçları kullanıyorsunuz ? faydasını veya zararını gördünüz mü?
    Çünkü şuan için en büyük derdim bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba benim crohn'umun türü sizinkinden farklı benim fistul problemim yok çok şükür

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından

Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!