Seyahatte Crohn'la Baş Etmek

Seyahat etmeyi çok seven biri olarak, bir crohn hastasının tüm bir seyahat boyunca neler yaşayacağına dair bir yazı yazmak istedim. Öncelikle sakın korkmayın ve seyahat edin yalnızca bir kaç küçük detaya dikkat etmek gerekiyor:

  1. Eğer mümkünse mutfağı olan bir yer tutun, öbür türlü dışarıya mahkumsunuz ve bu ucuza karın doyurmak isteyenlerimiz için fast-food anlamına geliyor. Bu durumda 2. günden itibaren bağırsak isyan eder, ishal kapıya dayanır.
  2. Gideceğiniz ülkenin mutfağına bir bakın neler yiyor bu insanlar, örneğin İtalya'da rahatlıkla deniz mahsüllü ürünler bulabilirsiniz ya da Macaristan'da bol bol sulu yemek bulabilirsiniz, ama örneğin Almanya'da bu dediklerimin hiç birini rahatlıkla bulamazsınız. 
  3. Gideceğiniz zaman diliminde hava durumunu kontrol edip mutlaka hazırlıklı olarak gidin. Örneğin; Finlandiya'ya kışın ortasında gidecekseniz, cep sobası, şapka, atkı, eldiven, bot vs her türlü mühimmatla birlikte gidin.
  4. Eğer alkol kullanıyorsanız; mutlaka doktorunuzdan fikir alın. Örneğin; Flagyl alkolle kullanıldığında tepkimeye girip sizi hasta etme olasılığı yüksek bir ilaç. Hangi alkolün kullanılıp hangisinin kullanılmaması gerektiği yine her zamanki gibi deneme yanılma yöntemi; kişiden kişiye göre değişiyor. Bu yüzden geceye bir alkolle başladıysanız değiştirmemeye çalışın.

Yorumlar

  1. Arkadaşım merhaba.
    öncelikle geçmiş olsun. aynı rahatsızlığa bulaştığımı haziran ayında öğrendim. öncesindeki 6 ayda nerdeyse 90 kilolardan 70lere kadar düşmüştüm. zaten son noktası artık tuvalete çıkamama yaparken bile bağırsaklarda dehşet acı hissi üzerine doktora başvurdum. siz tedavi oluyorsunuz belki ama görüp bilgi almak isteyenler olabilir. emsey hastanesinde levent demirtürk hoca kendisinden allah razı olsun iyi bir tedaviuyguladı ve şuan gayet iyiyim. ameliyat olma konusunda da keserek bitecek bir iş diyerek vaz geçirdibeni. kişilerin belirtilerini hissettiği zaman mutlaka doktora gözükmeleri gerekmekte daha sonra büyük sıkıntı yaşamamak için. sizede geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  2. Benim önerdiğim her şey doktor tedavisiyle birlikte yapılacak şeyler kesinlikle, ilaçları kullanmak reddedilse bile (ki ben öyle yaptım, yararından çok zararını gördüm kendi adıma) en azından bir doktorun takibi altında olmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba gecmeyecek ama adettendir gecmis olsun dilerim..hastalığı bu kadar hayatinin göbeğine oturtturmani hic doğru bulmadim..bi blog tutmak sürekli konuyla temas icinde olmak sanki daha yorucu olur gibi..bende yirmi yasinda bile değildim teşhis konduğunda..hayat zor elbet hemde cok..ama daha farklı ilgi alanlari bulmani siddetle tavsiye ederim..sevgiyle saglikla kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sandığınızın aksine bu blog sayesinde ben yalnız olmadığımı hissettim, bu hastalıkla ilgili başka insanlara da faydalı olduğumu hissettim. Hastalığı unutmaya çalışmak ve reddetmek aksine daha yorucu. Çok uzunca bir süre bu dediğinizi denemişliğim var benim, ama hiç bloğu tuttuğum zamanki kadar güçlü olmadım. Ama sanıyorsanız ki bu blog benim tek işim, yanılıyorsunuz. Çok şükür mesleğinde başarılı bir insanım, bu blog benim için benim gibi insanlarla yaşadıklarımı paylaşma ve onlara yalnız olmadıklarını baş edilebildiğini göstermemi sağlayan, kendimin de yalnız olmadığını hissettiren bir araç. Siz de bu bloğa denk gelmişseniz zaten sizin de hayatınızın merkezinde ve çözüm arıyorsunuz demektir.

      Sil
  4. Tek isiniz bu ya da elestirel anlamda yazmamistim yorumumu oyle anlasildiysa uzuldum..herkesin bakis acisi farklı ben yeni bu hastalıkla tanıştınız henuz alisamadiniz izlenimi yaratti..bende de olmustu cunku ;) biraz fazla arastiyor fazlaca yorumluyordum..bana gelince ..alevlenme donemindeyim aslinda bir yiyecekle ilgili bakinirken dokunur mu diye tesadüf gordum blogu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştirmek de elbette herkesin hakkı, ben kötü düşünmemiştim. Hastalıkla tanışmamın üzerinden nereden baksanız 8 yıl geçti. :) tek bir yazıyı okuduğunuzu ve bunun üzerinden yeni tanıştığımı düşündüğünüzü varsayıyorum. Ama ben araştıra araştıra toparladım kendimi, yurt içi yurt dışı her türlü şeyi okuyorum hatta ailece okuyoruz. Bu okumalar,araştırmalar sayesinde bugün bu kadar iyiyim. Neyin dokunup dokunmayacağına gelirsek, o tam bir muamma aslında kişiden kişiye inanılmaz değişiyor. Ama tek bir şey var ki değişmeyen bu rahatsızlığı toparlamasın o da sağlıklı beslenmek. Şimdiden şifa dilerim.

      Sil
  5. Teşekkür ederim...haklısınız cok fazla yazınızı okumadım. .ama yine de benlik degil davranış..herkesin yasamina katma biçimi farklı. Bende yaklasik 15 yildir bu hastalikla yaşıyorum. .kalbim durdu yirmi dakikam kayiptir sonra kesfetti drlar..14 gun adim atamadim aylarca yemek yemedim..fistul ameliyati oldum sanirim agrilarim gecsin diye 150 nin uzerinde diclomec yedim ayy berbat zamanlardi..aylarca ne odugunu bulamadilar gecen yil sonunda inme indi saatlerce elim kolum acilmadi ve sonunda potasyumum sifirlanmis vucutta buldular..gunlerce potasyum destegi aldim..hiv sevmem o gunden beri muz yiyorum..ve daha hatirliyamadim bir suru sey..yani zor cok iyi bilenlerdenim...ama cok sukur oglum isim(artik kendi isimi yapiyorum hastalik yuzunden sabahlari disari cikamiyorum)esim idare ediyorum..saglikla kalin sizde inşallah..instagram da falan sayfaniz varsa takip etmek isterim..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşın hanım, instagramdaki paylaşımlarım hiç crohnla alakalı değil ne yazık ki :( Siz fistül deyince anladım şimdi, benimki daha farklı bir türü ince bağırsakta benim tutulmam. Kalın bağırsak daha zorlu anladığım kadarıyla Allah acil şifalar versin.

      Sil
  6. Ince bagisakta basiniza gelmez sanmayin olabiliyormus..benimde ince bagirsakta tutulmam..basima gelmeden bende bilmiyordum..dilerim yasamazsiniz boyle ni durumu..olabiliyormus lakin. .sifalar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum gerçekten. Çok geçmiş olsun inşallah bir an önce iyileşirsiniz.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Humira ile 2 yılın ardından

Tebrikler Humira'yi Bırakmaya Hak Kazandınız!